Přemýšlíte o vlastním internetovém obchodu, ale nemáte potřebný kapitál? Nechcete platit skladové prostory a nemáte ani hotovost na koupi zboží, ale přesto toužíte vydělat aspoň nějakou tu korunu? Pro takové případy je zde tzv. DROPSHIPPING. Zajímavá forma obchodování bez nutnosti mít jakýkoliv prostor pro zboží.
Dropshipping je v podstatě jednoduchý způsob obchodování mezi různými dvěma internetovými obchody. Na straně jedné je obchod, který poskytne své zboží. To se fyzicky nachází v jeho pronajatých či vlastních skladových prostorách.
Zatímco na druhé straně je obchod/obchodník, který by rád provozoval internetový obchod, ale nevlastní žádné prostory. Zde přichází ke slovu Dropshipping. V praxi to funguje tak, že druhý obchod bez skladů bude prodávat zboží prvního obchodu, ale nebude se muset o nic starat.
Přestože tento obchod přijme objednávku, o její realizaci se postará první obchodní, který bude rovnou každou zásilku posílat až k zákazníkovi.
Pro začátek je důležité najít vhodného dodavatele se zajímavým, a hlavně žádaným sortimentem. Zároveň s tím to musí být obchod, který je přístupný pro dropshipping. Produkty se ve většině případů importují do vašeho „dropshippingového “ obchodu prostřednictvím XML feedu.
Vy tak můžete začít prodávat zboží, které se bude nakupovat ve vašem obchodu, ale vy ho fyzicky vůbec nebudete mít skladem.
Tento americký obchodní model je jednoduchým způsobem, jak se stát internetovým prodejcem. Nakupovat můžete od velkoobchodníka či samotného výrobce daných produktů. V praxi to funguje tak, že zákazník si u váš objedná produkt.
Vy objednávku přepošlete dodavateli, který se postará o vyexpedování zboží. Prodejce, tedy vy, zaplatíte dodavateli velkoobchodní cenu produktu, zatímco váš zákazník zaplatí maloobchodní cenu, za kterou zboží nabízíte ve svém e-shopu. Vzniklý rozdíl mezi velkoobchodní a maloobchodní cenou si poté necháváte, protože je to vaše provize.
K největším výhodám rozhodně řadíme nulové či jen minimální náklady na otevření obchodu. Nemusíte zboží balit, skladovat, expedovat atd. Veškeré procesy spojené s prodejem obstará váš dodavatel. Vám tak zbývá spousta času rozvíjet svůj obchod, vymýšlet různé akce, reklamní bannery, slogany atd.
Co se týká nevýhod, tam může nastat problém ve chvíli, kdy dochází na reklamaci a tu musí řešit prodejce. Nehledě na to, že když zákazník využije možnost vrácení produktů do 14 dnů, nevrací se takový výrobek k dodavateli, ale k prodejci.
Nevýhodou je i to, když použijete stejné texty pro popis produktů, jako mají podobné obchody fungující přes dropshipping. Pokud chcete vyniknout, vytvořte si vlastní texty nebo si je nechte napsat profesionálem.
Nebojte se využít naše data! Děkujeme, že nás uvedete jako zdroj, a to s odkazem na web ceskalogistika.cz
Česká logistika je projekt nezávislé technologické služby Balíkobot, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby.